Forecasting-ul, predictiile si rolul expertului - teme dezbatute in cadrul “Dialogurilor de la Bucuresti”
· Care sunt criteriile predictiei stiintifice?
· Predictie stiintifica versus predictiile oamenilor de stiinta
In perioada 19 – 21 noiembrie 2010 a avut loc un nou workshop din seria “Dialogurile de la Bucuresti” organizate in cadrul proiectului “Calitate si Leadership pentru Invatamantul Superior din Romania”. Evenimentul s-a adresat specialistilor si persoanelor interesate de forecasting, din mediul universitar si mediul de business, avand ca tema “Expert Knowledge, Prediction, Forecasting: A Social Sciences Perspective”.
Dr. Dragos Aligica, moderatorul workshop-ului a spus in deschidere: “Trebuie sa distingem intre studiul fenomenelor sociale, predictii despre fenomenele sociale si reactiile cu privire la predictiile despre fenomenele sociale. Focusul nostru in cele doua zile de workshop este asupra predictiilor despre fenomenele sociale, mai exact despre metodologia forecasting-ului si rolul expertilor in forecasting.”
“Daca conduci o companie, sau elaborezi politici sociale, trebui sa stii care sunt criteriile, standardele dupa care poti decide ce predictie e corecta sau are sanse mai mari sa fie corecta, inainte ca fenomenul social sa aiba loc. Predictia, indiferent de domeniul si subiectul ei, pentru a fi stiintifica, trebuie sa satisfaca anumite criterii” a explicat Dr. Aligica.
Vorbitorii au fost renumiti cercetatori si specialisti in activitati de forecasting, din Statele Unite ale Americii, Irlanda, Australia si Romania. Dintre acestia ii mentionam pe Peter Bishop, Associate Professor of Strategic Foresight and Coordinator of the graduate program in Futures Studies at the University of Houston, Kesten C. Green, Senior Lecturer, International Graduate School of Business, University of South Australia, Scott Armstrong, Professor, Wharton School of Business – University of Pennsylvania.
Informatii suport
Proiectul “Calitate si Leadership pentru Invatamantul Superior Romanesc” este unul dintre cele sase proiecte strategice pentru invatamantul superior derulate de Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii si finantate prin Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.
Unul dintre scopurile proiectului este dezvoltarea capacitatii de analiza strategica pe termen lung la nivelul universitatilor romanesti.
In vederea acestei imbunatatiri a capacitatii de leadership, proiectul are in vedere realizarea unei serii de instrumente de lucru pe care sa le puna la dispozitia universitatilor. De asemenea proiectul are ca scop consolidarea comunitatii romanesti de practicieni in foresight (studii prospective) si integrarea sa in comunitatea internationala. Pentru aceasta se organizeaza sub denumirea „Dialogurile de la Bucuresti” un set de 10 workshop-uri avand ca obiectiv dezvoltarea conceptelor fundamentale de foresight prin dialogul unor experti de marca pe plan international.